Две отделни пазарни проучвания показват, че новият таблет Kindle Fire може да се каже сериозен конкурент на iPad, отнемайки част от клиентите на Apple.
Първото изследване, проведено от ChangeWave сред 2600 души, показва, че 5 процента от запитаните вече са направили предварителни поръчки на новия таблет на Amazon. Това е по-добре отколкото потребителските настроения по времето на дебюта на iPad 2, когато 4 процента бяха готови да си купят таблета предварително.
Освен това измежду тези 5 процента 26 процента твърдят, че не са склонни да си купят новия iPad. Проучването на ChangeWave сочи, че интересът на потребителите към Kindle Fire, който ще бъде в продажба от 16 ноември, е по-голям от този към iPad 2.
Същевременно друг доклад на Rodman & Renshaw твърди, че пазарната сила на iPad намалява.
“Нашите проучвания показват, че Apple е намалил производството на таблета, тъй като продажбите не се развиват според очакваното. Очакваме, че в това тримесечие на пазара ще има между 12 и 13 милиона iPad бройки, докато предварителните ни прогнози бяха за 14-15 милиона”.
Rodman & Renshaw счита, че Amazon ще изкара в продажба около 4 милиона бройки от Kindle Fire.