Kindle Fire: убиецът на iPad?

Новият таблет на Amazon, който се нарича Kindle Fire вече е факт. Той е по-малък от iPad и има едва половината функции на топ таблета на Apple. Това обаче няма значение, защото на страната на Fire е друг неоспорим факт – той е два пъти по-евтин от iPad.

7-инчовият таблет, който дава достъп до цялата система от съдържание на Amazon вече ще се предлага срещу 199 долара, което накара мнозина анализатори да побързат да го обявят за “убиец на iPad”. Наистина би е така?

На книга Kindle Fire притежава едва половината характеристики на iPad: липсва както предна, така и задна камера, 8GВ капацитет на диска е половината на това, което има базовия iPad модел, отсъстват вградени GPS и  Bluetooth възможности. В сравнение с iPad софтуерните опции са минимални, тъй като библиотеката с приложения на Android е далеч от количеството на тази за iOS. Amazon вече обяви рестриктивната си политика по отношение на достъпа до услуги като Hulu и Netflix, които няма да бъдат достъпни през Fire. Всъщност този таблет със сигурност няма да предложи традиционното “отворено” изживяване, което потребителите свързват с Android. Всичко това са съвсем реални факти.

Да не говорим, че Kindle Fire е един самотен 7-инчов таблет в свят, доминиран от 10-инчови модели. Всички досегашни таблети с толкова малък екран – от оригиналния Galaxy Tab до PlayBook – бяха обречени и се провалиха на пазара.

И никой от тях няма значение.

Защото Kindle Fire е евтин. Когато на 19 август тази година НР пусна промоционално своя TouchPad на уникалната цена от 99 долара, само за едно денонощие всички бройки бяха разпродадени – както от онлайн сайтове като BestBuy, така и от магазини и вериги. И стратезите на Amazon научиха важен урок от това. В тези тежки икономически времена потребителите все по-често поглеждат към етикета с цената, преди да посегнат към портфейла си. При цена от 199 долара практически всеки обикновен потребител ще направи сравнение между Kindle Fire и iPad, което ще се базира на цената.

И ще вземе решение, отново базирано на това. А то не е толкова трудно, колкото може да изглежда на пръв поглед. Fire няма камера? И какво от това, едва ли някой ползва таблета си за видео разговори. Липсва GPS? Голяма работа, нали за това имате мобилен телефон. Без Bluetooth? По дяволите, та той струва само 199 долара!

Проблемът на iPad сега е, че вече не е толкова необходим на средния потребител. Въпреки че е пълен с функции, мнозина биха се ориентирали към по-евтина алтернатива, която да задоволява основните им нужди. Едно скорошно изследване на Citigroup показа, че огромното мнозинство от потребителите на таблети ползват своите устройства най-вече за елементарни забавления като кежуъл игри, сърфиране в мрежата, имейл и четене ан е-книги.

Освен това таблетите са в непрекъснато движение. Това означава, че потребителите ги носят в чанти, захвърлят в хотелски стаи, ползват докато се хранят, дават ги на децата си. 35 процента от анкетираните във въпросното проучване признават, че ползват своя таблет дори в тоалетната. Е, с какъв модел бихте искали да бъдете там: с този, които струва 199 долара или с онзи от 500?!

С пускането на Kindle Fire Amazon стартира нещо повече от ценова война. Новият таблет е факт и е глупаво той да се сравнява функция по функция с наличните модели. По-скоро Amazon даде ново измерение на това, което iPad направи преди време: създаде цял собствен пазар. И времето за това не би могло да бъде по-добро.