Просрочените вземания се оказват един много съществен проблем за бизнеса и в частност този в България. Данните от ежегодното проучване на международната финансова група EOS Group, специализирана в събиране и управление на вземания, „Навици на плащане в Европа“ за 2018г. сочат, че 26% от компаниите в България се чувстват застрашени от фалит вследствие на просрочени вземания. Ето защо партньорството с професионална колекторска агенция като ЕОС Матрикс помага на фирмите.
ЕОС Матрикс е специализирана агенция за събиране и управление на вземания. Тя оперира на българския пазар от повече от 15 години и е част от международната финансова група EOS Group. Според анализите на компанията, една от основните причини за големия процент отписани вземания е дългият период на изчакване от страна на бизнеса. Според колекторската агенция, основен фактор за успеваемостта при събирането на просрочените вземания, е времето. Колкото по-кратък е периодът на изчакване, толкова по-лесно и бързо могат да се върнат средствата.
Благодарение на работата си, ЕОС Матрикс успява да помогне на компаниите да върнат значителен процент от годишния си оборот, който могат за използват за запазване на работните места или разкриването на нови, за изплащане на собствени задължения или за инвестиции на финансовите пазари. Освободеният вътрешен ресурс компаниите могат да насочат към основната си дейност, а комуникацията с клиентите си оставят в опитните ръце на професионалисти, прилагащи международно ноу-хау.
Работата на колекторската агенция е изключително полезна и за просрочилите клиенти, като на първо място консултантите по събиране и управление на вземания се стремят да разберат причините за възникналото забавяне. Предлагайки различни варианти за справяне с конкретната ситуация, консултантите на ЕОС Матрикс съдействат на клиентите да се справят с просрочените задължения по най-разумния за тях начин.
Една от причините за високия процент просрочени вземания в страната ни специалистите отдават именно на нуждата от по-висока информираност и финансова култура. Положителното е, че данните от последното изследване на навиците на плащане в Европа, проведено от EOS, сочат подобрение в навиците на плащане при гражданите и при бизнеса, като гражданите в България са значително по-дисциплинирани от фирмите.