7 on-page SEO техники, които Гугъл мрази

Преди време black-hat SEO техниките бяха на мода и всеки затрупваше сайта с ключови думи, прикриваше ги и правеше спам линкбилдинг. За щастие, с тези дни е свършено и Гугъл вече наказва уебсайтове, които се оптимизират по този начин. Днес, за да постигнем високи позиции в търсещите машини, трябва да си служим с качествено и релевантно съдържание и white-hat SEO техники. Това отнема доста повече време, за да даде резултат, и затова много оптимизатори се изкушават да погледнат към тъмната страна.

Ето 7 black-hat техники, към които в никакъв случай не трябва да се обръщате, за да не попаднете в черния тефтер на Гугъл:

  1. Пренасищане с ключови думи

Пренасищането с ключови думи се използваше от почти всички оптимизатори и най-общо представлява писане на текст с безсмислено използване почти навсякъде на ключови фрази и добавянето им във всички meta тагове.

Гугъл прекъсна тази практика през 2011-та, като обнови Панда алгоритъма. Ако продължавате да я следвате, със сигурност ще получите наказание.

Ето какво можете да правите вместо това

Създавайте полезно и ангажиращо съдържание за потребителите, като включвате главната ключова фраза два-три пъти в текста. Не я повтаряйте прекалено често, а я заменяйте със синоними. По възможност таргетирайте по-дълги и сложни ключови думи.

  1. Неуместно използване на anchor текста

Тази black-hat техника представлява пренасищане на anchor текста с ключови думи и пускане на спам линкове. Penguin алгоритъмът сложи край на тази практика и сайтовете, които я следват, се наказват сериозно.

Ето какво можете да правите вместо това

Бъдете изобретателни при изграждането на вътрешни връзки. Измисляйте различни anchor текстове, когато ги правите, и не прекалявайте.

  1. Прикриване на ключови думи

Това най-общо е представяне на различно съдържание пред потребителите и пред търсещите машини. Прави се с цел манипулиране на резултатите в търсещите машини, изкуствено достигане до по-високи позиции и подвеждане на потребителите да кликнат.

Ето какво можете да правите вместо това

Просто не използвайте тази техника. С нея си гарантирате строго наказание и сриване на всички позиции на уебсайта си.

  1. Спам линкове във футъра на сайта

Набутването на множество такива линкове във футъра на сайта беше често срещана практика. В някои случаи тези линкове бяха десетки, като всички водеха към платени или нерелевантни сайтове. Алгоритмите Панда и Пингвин се справиха успешно и с тази практика,

Ето какво можете да правите вместо това

Футърът е важна част от сайта за потребителите, помагаща им да се ориентират и навигират по-лесно. Изчистете го максимално и сложете важни вътрешни линкове и контактна информация.

  1. Web 2.0 блогове с една-две публикации

Тази техника беше изключително популярна и елементарна за изпълнение. Правят се много на брой безплатни блогове в платформи като WordPress или Tumblr и в тях се пускат по 1-2 публикации с линкове към сайта.

Ето какво можете да правите вместо това

Усилията в подобен линкбилдинг вече не си струват и не носят същите резултати. Концентрирайте ги в по-качествено изграждане на линкове, използвайки авторитетни тематични източници, каталози и директории.

  1. Размяна на съдържание

Чрез тази black-hat техника се постигаше ефикасна манипулация на алгоритмите на Гугъл. Ето как работи:

  • Публикува се някакво съдържание в сайта

  • Изчаква се да бъде индексирано от ботовете на Гугъл

  • Съдържанието се появява в резултатите при търсене

  • Страница или цял сайт се спира от индексация

  • Разменя се съдържанието

Тази практика винаги е била забранена, но вече алгоритмите на Гугъл са много по-развити и много по-бързо хващат подобни трикове от преди.

Ето какво можете да правите вместо това

За да не получите наказание, не разменяйте по такъв начин съдържанието, а се старайте да пишете качествени материали, които дълго да присъстват в сайта ви.

  1. Линкове към и от неподходящи сайтове

Гугъл оценява броя и качеството на входящите и изходящите връзки и много black-hat оптимизатори се опитват да измамят търсачката, като изграждат безброй безсмислени връзки. Те вече не носят никакъв ефект, защото алгоритмите преценяват внимателно кои от тях са наистина качествени, като дори можете да пострадате и от наказание.

Ето какво можете да правите вместо това

Включвайте в съдържанието си само адекватни и релевантни изходящи връзки, които да го допълват и да придават добавена стойност за потребителите.

Заключение

SEO алгоритмите и техниките едновременно се развиват и всеки оптимизатор трябва да поддържа високо ниво в работата си. Не се опитвайте да манипулирате търсачката и не използвайте непозволени техники. Те ще ви донесат само негативи. Пренасочете усилията си към наистина ефикасни и положителни за потребителите тактики, които в дългосрочен период ще ви изстрелят нагоре. Използвайте услугите на фирми, които имат в тази сфера, например PromoPointbg.com. Те са в бранша от много години и знаят какво работи и какво е актуално. Допитайте се най-малкото до консултация!